Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015
Tο σκάνδαλο της Volkswagen και γιατί τα Ελληνικά ΜΜΕ σιωπούν;;;;;
Ένα από τα πιο σημαντικά σκάνδαλα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ήρθε να πλήξει την καρδιά της Ευρωπαϊκής οικονομίας και κυρίαρχα της Γερμανίας, μετά την αποκάλυψη ότι εξαπατούσε τους καταναλωτές καθώς χρησιμοποιούσε λογισμικό για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.
Το σκάνδαλο, όπως επισημαίνει ο Βρετανικος Guardian αναμένεται να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς υπάρχει πιθανότητα να έχουν παραποιηθεί και σε άλλες εταιρείες τα αποτελέσματα των μετρήσεων ρύπων προκαλώντας τεράστιο κόστος από τις ανακλήσεις και τα πρόστιμα.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα μπορούσε να δεχτεί πρόστιμα τα οποία να ξεπερνούν τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια, ποινικές διώξεις για τα στελέχη της και νομικές ενέργειες από πελάτες και μετόχους της προκαλώντας της ανεπανόρθωτες ζημιές. Ήδη το δικηγορικό γραφείο των ΗΠΑ Hagens Berman έχει ήδη ξεκινήσει μια τέτοια δράση μηνύοντας της εταιρία για λογαριασμό όσων είχαν αγοράσει τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα.
Γιατί όμως σιωπούν τα ελληνικά ΜΜΕ;
Ο όμιλος Volkswagen με έδρα τη Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη αλλα και παγκοσμίως. Στα μέσα της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 5.040.000 οχήματα. Το μέγεθος της οικονομικής αυτής καταστροφής προστατεύεται από τα μεγάλα ΜΜΕ σε όλη την Ευρώπη για ευνόητους λόγους.
Η εταιρεία, γερμανικών συμφερόντων επαναλαμβάνουμε, αποτελεί και έναν από τους μεγαλύτερους τροφοδότες των διαφημιστικών ροών στην Ελλάδα αφού χιλιάδες ευρώ ρέουν προς τα ελληνικά ΜΜΕ, τα οποία ως γνωστόν έχουν πολύ καλή σχέση με τα συμφέροντα της εν λόγω χώρας και ουδέποτε υπηρέτησαν την ανεξάρτητη δημοσιογραφία.
Είναι επίσης γνωστό ότι τα ελληνικά ΜΜΕ πάντα απέκρυπταν τα σκάνδαλα των γερμανικών εταιριών που από τη χώρα μας έχουν αποκομίσει τα τελευταία 40 χρόνια πάρα πολλά εκατομμύρια.
Το ερώτημα λοιπόν που πλέον τίθεται ανοιχτά μετά και από την εξόφθαλμη απόκρυψη ενός από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα εξαπάτησης με σκοπό το κέρδος, είναι για πόσο η σχέση της δημοσιογραφικής έρευνας θα κινείται σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα συμφέροντα που τη χρηματοδοτούν και όχι με εκείνα που υποτίθεται πως πρέπει να εξυπηρετεί, δηλαδή της κοινωνίας.