Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015
Ελλάδα και Ιταλία -72
«Ενενήντα είναι οι αγνοούμενοι του Norman Atlantic, σύμφωνα με την εισαγγελία του Μπάρι, 18 σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελλάδας» τόνισε πριν λίγο το ιταλικό ειδησεογραφικό δίκτυο Tg5, διευκρινίζοντας ότι «ίδια ονόματα μπορεί και να έχουν συμπεριληφθεί στις ιταλικές λίστες περισσότερες από μια φορές, με ελαφρώς διαφορετική γραφή».
Στο μεταξύ συνεχίζεται η διασταύρωση στοιχείων των επιβαινόντων στο μοιραίου πλοίου.
Πάντως, το πλοίο ρυμουλκήθηκε κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες και βρίσκεται ήδη στο λιμάνι του Μπρίντιζι.
Ένας από τους, εισαγγελείς που ανέλαβαν την έρευνα για την αποκάλυψη των αιτίων του δυστυχήματος, ο Έτορε Καρντινάλι, μεταβαίνει στο Μπρίντιζι, προκειμένου να ανέβει στο πλοίο και να εξακριβώσει αν υπάρχουν νεκροί στο αμπάρι του.
Τέλος, το ιταλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Αnsa μετέδωσε ότι ασκήθηκε δίωξη σε βάρος δύο εκπροσώπων της εταιρίας ΑΝΕΚ και δυο μελών του πληρώματος, με τις κατηγορίες πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και πρόκλησης ναυαγίου εξ αμελείας.
Τι ζήτησε η ελληνική δικαιοσύνη
Σειρά πολλαπλών ενεργειών, που έχουν να κάνουν με το αξιόπλοο του «Norman Atlantic» και με το κατά πόσον τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας από πλευράς των ελληνικών αλλά και των ιταλικών Αρχών, περιλαμβάνει η προκαταρκτική εξέταση, που ζήτησε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά η προϊσταμένη της εισαγγελίας Πειραιά για τα αίτια της τραγωδίας.
Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, αυτό που -σε γενικές γραμμές- ζητεί η εισαγγελία Πειραιά είναι να διερευνηθεί πότε έγιναν οι επιθεωρήσεις του πλοίου και αν είχαν τηρηθεί όλα τα προβλεπόμενα, αν υπήρχαν στο πλοίο όλοι οι μηχανισμοί πυρασφάλειας και σωστικά μέσα και να επισυναφθεί από τις ιταλικές Αρχές σχετική έκθεση αυτοψίας του «Norman Atlantic» και προνακριτικό υλικό, καθώς το πλοίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ξένο έδαφος.
Βάση της συνθήκης Σένγκεν, ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά μπορεί να ζητήσει όλα τα σχετικά έγγραφα, προανακριτικό υλικό και σχετικές εκθέσεις από τις ιταλικές Αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ανταποκριθούν. Όταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, τότε δεν αποκλείεται η εισαγγελία Πειραιά σε συνεννόηση με τον κεντρικό λιμενάρχη να ζητήσει κάποιες καταθέσεις.
Σημειώνεται ότι η εισαγγελία Πειραιά διέταξε την κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, για δύο κακουργήματα: για διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και από την οποία επήλθε θάνατος, αλλά και για εμπρησμό.
Εξάλλου, εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ανέφερε ότι το πλοίο είχε νοικιαστεί, βάσει ναυλοσυμφώνου, από την εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l και είχε ζητηθεί να συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, ως βοηθητικό προσωπικό, και κάποιοι Έλληνες, τους οποίους, ωστόσο, πλήρωνε η ΑΝΕΚ. Βάσει του ναυλοσυμφώνου, τα θέματα της ασφάλειας και του πληρώματος συνολικά βάραιναν την ιταλική εταιρεία.