Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας απειλούν με απεργιακές κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα


Οι συνδικαλιστές της ACV Transcom έχουν εκδώσει προειδοποίηση για πιθανές απεργιακές κινητοποιήσεις από τους υπαλλήλους της Belgocontrol, της αρχή ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας του Βελγίου, για την 25η Ιουνίου ή τις επόμενες ημέρες.

Εάν η απειλή γίνει πραγματικότητα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε χάος στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών κατά την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών.

Ο λόγος, λέει η ένωση, είναι «διάφοροι φάκελοι που είναι σημαντικοί για τη λειτουργία και το μέλλον της Belgocontrol και των εργαζομένων της», μια λίστα θεμάτων που περιλαμβάνει τα χρονοδιαγράμματα του προσωπικού, την εκπαίδευσή του και τη συντήρηση των συστημάτων. Οι συνδικαλιστές είναι επίσης θυμωμένοι με αυτό που αποκαλούν «μη ρεαλιστικές οικονομίες που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η βελγική κυβέρνηση θέλουν να επιβάλουν». Έχουν δει περικοπές ύψους 3,5% ετησίως από το 2012, με επιπλέον 3,2% να αναμένεται τα επόμενα χρόνια.

"Αυτή η τυφλή μείωση του κόστους θα επιφέρει μείωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ασφάλειας", δήλωσε ένας συνδικαλιστικός εκπρόσωπος. "Προσλήψεις και επενδύσεις έχουν ήδη παγώσει, με αρνητικές συνέπειες για τις συνθήκες εργασίας. Η ACV Transcom δε θα αποδεχθεί και επιτρέψει η ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας και οι επιβάτες να τεθούν σε κίνδυνο με αντάλλαγμα μια καλή έκθεση από την Ευρώπη".

Σε ένα σχετικό θέμα, αποκαλύφθηκε ότι σε οκτώ αεροσκάφη Boeing 777-Aerologic δόθηκε η άδεια πριν από πέντε μήνες να πετάξουν πάνω από τις Βρυξέλλες το βράδυ, σε αντίθεση με το ευρωπαϊκό δίκαιο και τους βελγικούς κανονισμούς σχετικά με τον θόρυβο των αεροσκαφών.

Τα αεροσκάφοι είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της DHL και της Lufthansa Cargo και δεν έχουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά θορύβου. "Μια εξαίρεση έγινε επειδή δύο πτήσεις DHL, οι οποίες έχουν ήδη άδεια, είχαν αντικατασταθεί από έναν από τους 777", είπε ένας εκπρόσωπος του ομοσπονδιακού υπουργείου κινητικότητας. Και δεδομένου ότι το 777 δεν είναι πλήρως φορτωμένο, θεωρείται ότι είναι εντός των ορίων θορύβου.

Το υπουργείο παραδέχθηκε ότι αυτή ήταν μια ελεύθερη ερμηνεία του νόμου, αλλά ο υφυπουργός Melchior Wathelet είχε ενημερωθεί για τη νέα συμφωνία από την αρχή.