Σύμφωνα με αυτά, πρόκειται για τον 62χρονο Αρτζίλιο Τζιακομάτσι, έναν έμπειρο καπετάνιο.
Σύμφωνα με δηλώσεις της συζύγου του, η ίδια δεν έχει καταφέρει να επικοινωνήσει μαζί του από το πρωί.
Όπως είπε, μαζί με την κόρη της περιμένουν να μάθουν νεώτερα από την επιχείρηση διάσωσης από την τηλεόραση.
Σοβαρές ελλείψεις παρατήθηκαν κατά την επιθεώρηση του Norman Atlantic, σύμφωνα με έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα το protothema.gr και η ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
Σύμφωνα με αυτά, έξι φορές παρατηρήθηκαν σοβαρά προβλήματα στο πλοίο σε τέτοιο βαθμό ώστε να δοθεί η εντολή να παραμείνει στο λιμάνι το Norman Atlantic ώστε να αποκατασταθούν άμεσα οι βλάβες.
Όπως αναφέρει η ιταλική εφημερίδα έξι φορές εντοπίστηκαν προβλήματα τα οποία επισημαίνει το δημοσίευμα «θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ασφάλεια των επιβαινόντων».
Βέβαια, σύμφωνα με μία από τις επιθεωρήσεις το πρόβλημα δεν ήταν τόσο σοβαρό ώστε να απαγορευτεί ο απόπλους. Εξάλλου, επισημαίνεται πως πρόκειται για ένα πλοίο που ναυπηγήθηκε πριν πέντε χρόνια και είχε ελεγχθεί από το Rina, το Ιταλικό Νηολόγιο, με θετικά αποτελέσματα.
Ωστόσο, σοβαρές παρατηρήσεις για τη στεγανότητα, τα σωστικά μέσα και τα φώτα εκτάκτου ανάγκης του επιβατηγού/οχηματαγωγού Norman Atlantic είχαν κάνει οι λιμενικές αρχές της Πάτρας μετά την καθιερωμένη επιθεώρηση του πλοίου στην οποία είχαν προβεί στις 19 Δεκεμβρίου.
Οι λιμενικές αρχές είχαν δώσει προθεσμία δεκαπέντε ημερών στην πλοιοκτήτρια εταιρεία να διορθώσει τα προβλήματα.
Μεταξύ άλλων εντοπίστηκαν ελλείψεις στους μηχανισμούς κλεισίματος των υδατοστεγών θυρών που προφανώς επηρεάζουν την στεγανότητα του πλοίου και είχε εντοπιστεί ότι δεν υπήρχε σαφές σχέδιο διαχείρισης για επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης σε επιβατηγά πλοία.
Όπως φαίνεται στο έγγραφο που δημοσιεύει το protothema.gr, ο έλεγχος των λιμενικών αποκάλυψε την ύπαρξη ελλείψεων στα συστήματα εκτάκτου ανάγκης του πλοίου.
Οι επιθεωρητές σημείωσαν μια παρατήρηση στα φώτα εκτάκτου ανάγκης και στον έλεγχο των δομικών συνθηκών στο πλοίο ανέφεραν έλλειψη στους μηχανισμούς σφράγισης των υδατοστεγών θυρών. Στο έγγραφο αναφέρονται επίσης ελλείψεις σε σωστικές εφαρμογές.
Παράλληλα, ο Ιταλός βουλευτής, Μάουρο Πίλι, δήλωσε στην Repubblica πως είχε καταγγείλει στην ιταλική Βουλή πως τα πλοία πραγματοποιούν τόσο συχνά δρομολόγια, με αποτέλεσμα να παραλείπονται οι βλάβες.
«Το σημερινό ατύχημα είναι αποτέλεσμα μίας κατάπτυστης λειτουργίας πλοίων που χρησιμοποιούνται από και προς την Ελλάδα και τη Σαρδηνία», ανέφερε ο βουλευτής.
«Τους περασμένους μήνες παρουσίασα στην ιταλική Βουλή μία λεπτομερή καταγγελία σχετικά με τα εμπορικά πλοία που πλέουν ανάμεσα στη Σαρδηνία και τα Βαλκάνια. Δεν έλαβα καμία απάντηση. Τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο», επισήμανε ο Πίλι.