Το Φεβρουάριο σας είχαμε ενημερώσει για το πείραμα για νέο φόρο "pay-as-you-drive" στους κατόχους αυτοκινήτων.
Πλέον τα πρώτα αποτελέσματα του πειράματος δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Η έκθεση σχετικά με το πιλοτικό έργο που διεξάγεται στην τιμολόγηση των οδικών μεταφορών δείχνει ότι ο νέος φόρος οδήγησης θα έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά των οδηγών στο Βέλγιο. Η εισαγωγή των οδικών τελών θα μειώσει τη συμφόρηση κατά τουλάχιστον 5,5% κατά μέσο όρο.
Αν οδηγοί έπρεπε να πληρώσουν φόρο για τα πραγματικά χιλιόμετρα που κάλυψαν, η συμφόρηση στις πόλεις θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη και κατά 8%.
Πάνω από χίλιοι οδηγοί σε τρεις περιφέρειες του Βελγίου συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα από το Φεβρουάριο. Ειδικός εξοπλισμός GPS είχε εγκατασταθεί στα αυτοκίνητά τους. Ο εξοπλισμός κατέγραψε κάθε ταξίδι και υπολόγισε πόσο θα κοστίσει.
Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν τους οδηγούς κατ' αρχήν να περιορίζουν τη χρήση του αυτοκινήτου και να ψάχνουν για εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Μερικοί οδηγοί άλλαξαν επίσης το χρόνο του ταξιδιού τους, ακόμη και τον προορισμό τους. Υπήρξαν φυσικά και οδηγοί που δεν άλλαξαν καθόλου τις οδηγικές τους συνήθειες.
Σε πόλεις όπου οι διαδρομές χρεώνονται ανά χιλιόμετρο υπήρξε μείωση κατά 8% της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο αριθμός θα ήταν ακόμη μεγαλύτερος αν οι οδηγοί έπρεπε στην πραγματικότητα να κληθούν να πληρώσουν.
Στο πιλοτικό πρόγραμμα, οι μετακινήσεις στην πόλη είναι πιο ακριβές (9 λεπτά / χιλιόμετρο) από ό, τι στους αυτοκινητοδρόμους (5 λεπτά / χιλιόμετρο). Σε άλλες περιοχές το κόστος είναι 6,5 λεπτά / χιλιόμετρο. Οι οδηγοί αποφεύγοντας την ώρα αιχμής πληρώνουν μόνο το ήμισυ των ποσών αυτών.
Οι αναλυτές δεν εκπλήσσονται από τα πρώτα αποτελέσματα. Μια πληρέστερη έκθεση αναμένεται στις 18 Ιουλίου.
Η χρεώσεις αυτές είναι ένα θέμα που μπορεί να συμπεριληφθεί στις συνομιλίες για το σχηματισμό νέων περιφερειακών κυβερνήσεων μετά τις γενικές εκλογές της 25ης Μαΐου.